Adfenix Tidigarelägger Lanseringen Av Nya Produktsviten ‘Engage’

Erbjuder lösningen, globalt, utan kostnad för våra kunder i sex månader med avsikt att...

Framtagen för att förvandla er hemsida till en effektivt optimerad motor för både generering och kvalificering av leads.

Erbjuder lösningen, globalt, utan kostnad för våra kunder i sex månader med avsikten att hjälpa dem bygga mer relationer med kvalitativa köpare och säljare.

Att hjälpa mäklare att vara långsiktigt effektiva, genom att samla värdefull data kring de personliga behoven för den specifika kunden.

GÖTEBORG, SVERIGE, 06/04/2020: Som ett svar på den rådande COVID-19 pandemin har Adfenix valt att tidigarelägga sin lansering av den nya produktsviten Engage och erbjuder nu lösningen i sin helhet till alla kunder, kostnadsfritt, fram till den sista september.

Engage som produkt integreras sömlöst med mäklarens hemsida, och är utformat så att mäklare får möjlighet att leverera bättre kundnytta genom en tydligare bild av kundens behov.

Engage Capture är en widget som, dygnet runt, gör det enklare än någonsin för en hemsidebesökare att lämna sina kontaktuppgifter genom effektiva, kundfokuserade CTAs - vilka även kan utformas utefter varje kedjas unika behov.

Engage Enhance möjliggör för kunder att ytterligare dela med sig av sina behov efter att ha konverterat genom antingen Capture eller några av hemsidans andra existerande formulär.

Adfenix VD, André Hegge förklarar, “När begränsningar läggs på hur väl man kan bygga relation med någon i person blir digitala vägar ännu mer värdefulla för att skydda mäklare och mäklarkedjor från skada. Vi känner ett ansvar att göra allt vi kan för att bistå våra kunder med hjälp och guidning genom denna kris.”

“Vi har ett läge just nu i mäklarbranschen där vi får chansen att omvärdera våra normer kring den digitala kundresan. Ett väldigt verkligt läge har nu öppnat sig för mäklaren att ta tillbaka mäklaren som central punkt i kundresan, med insikter underbyggda av data från Engage. Det är därför vi har valt att lansera produkten omedelbart”

Tillsammans med nuvarande kunder har Adfenix nyligen genomfört en global beta av Engage.

Vi har jobbat med stora kunder inom franchise, lokala grupperingar och till och med enskilt högpresterande kontor och resultaten har ändå varit detsamma”, rapporterar Carl-Robin Kylander, produktchef på Adfenix.

Resultaten från beta testerna visar att Engage Capture genererar mellan 1.5x till 8x gånger fler kontaktuppgifter på hemsidan. Av dessa så väljer en av fem att kvalificera sitt behov ytterligare genom Engage Enhance.

Enhance har därefter identifierat 80% av dessa som antingen en köpare eller säljare, tillsammans med deras planerade tid för köp- eller försäljning.
Denna information har sedan möjliggjort för mäklaren att kunna adressera kundens direkta behov redan vid första samtalet vilket har bidragit till fler relationer knyts tidigare i kundresan.

Nick Moir, marknadschef på Andrews i England säger om Engage, “Vi får ut mer information kring våra presumtiva kunder utan att försämra deras digitala upplevelse. Detta har lett till att vi kan ha relationsbyggande dialoger med kunder på bred front”

IT ansvarig för Ray White Remuera i Nya Zeeland fyller i, “Adfenix och Engage är extremt kraftfulla verktyg, underbyggt av ett fantastiskt support team och ledande teknologi. Kvalitén på de leads vi har fått genom Engage har varit överlägsen alla andra leverantörer vi har testat.”

Det tydliga värdet av Engage är dubbelt upp. Mäklaren har tillgång till mer, kvalitativ data kring sina presumtiva kunder medan köpare- och säljare upplever personliga, lösningsorienterade uppföljning på sina direkta behov, vilket leder till en positiv upplevelse oavsett var de befinner sig i kundresan.

“Engage handlar egentligen om att hjälpa mäklare att vara långsiktigt effektiva, genom att samla värdefull data kring de personliga behoven för den specifika kunden kan de bygga relation från allra första samtalet. I de allra flesta fallen så har varje mäklare fler säljare eller köpare än de kan drömma om som varje dag surfar deras hemsida som anonyma besökare. Vad Engage gör är att förvandla alla dessa anonyma besökare till kontakter och senare kunder.”
Avslutar André.

Signup for this years edition of Real Conf

With thought-leaders, digital experts and industry disruptors that will deliver first-hand insights to help you build your business, grow your market share and support your agents.

Learn more
About Adfenix

Founded in 2014, Adfenix delivers world-leading digital marketing solutions for the real estate sector. Automated technology helps to simplify complex digital strategy, empowering agents to achieve a digital-first approach with minimal setup.

Our Boost suite of social media marketing products uses sophisticated AI technology to identify interested buyers and sellers on social media and directs them straight to listings and agent profile pages on the agent's website, bypassing portals. Used by thousands of agents around the world, it has so far advertised over 1 million properties. And counting...

With the 2020 launch of Engage, Adfenix is positioned to become the single most effective marketing solution to put estate agents back at the centre of the customer journey.

Media Enquiries

For more details  contact:
Rikard Jonsson, Head of Content
rikard@adfenix.com

The second largest concentration of billion dollar companies per capita in the world.