Adfenix Lanserar Engage

Ett nytt verktyg med sikte på att effektivisera mäklaren.

En plattform som bidrar med effektiv leadupptagningsförmåga via objektsidan.

GÖTEBORG, SVERIGE, 06/04/2020 -- Adfenix är stolta över att lansera Engage. Ett nytt verktyg med sikte på att effektivisera mäklaren.

En plattform som bidrar med effektiv leadupptagningsförmåga via objektsidan.
I takt med att portaler världen tar över relationen med köpare och säljare blir ofta mäklaren åsidosatt i bostadsresan. Trots detta är det tydligt för konsumenterna hur viktigt det är med en mäklare som kan leda dem genom en transaktion.
Engage som produkt ämnar att göra det enklare för mäklaren att få mer information kring kundens behov, tidigare i relationen och på så vis få möjligheten att förbättra kundnyttan.

Adfenix produktchef, Carl Robin Kylander, berättar: “De leads som vi genererar för våra kunder genom Engage kommer att ge dem möjligheten att leverera en betydligt mer personlig upplevelse för deras köpare och säljare”.

Adfenix VD, André Hegge, fyller i kring visionen för Engage som produkt: “I de allra flesta fallen har mäklare både mer säljare och köpare än de kan drömma om som varje dag cirkulerar deras hemsida utan att lämna ifrån sig sina kontaktuppgifter.
Engage reducerar detta och förvandlar anonyma hemsidebesökare till riktiga kontakter, vilket möjliggör mäklare att ha relationsbyggande dialoger underbygga med information och insikter kring kontaktens specifika behov. Engage tar helt enkelt och skapar nya kunder av vad som tidigare bara var anonyma hemsidebesökare”.

Adfenix, som grundades 2014, samarbetade med kunder världen över för att betatesta Engage innan lansering.
Marknadschefen för Andrews i England, Nick Moir, berättar “Vi får ut mer information kring våra presumtiva kunder utan att försämra deras digitala upplevelse. Detta har lett till att vi kan ha relationsbyggande dialoger med kunder på bred front”

IT ansvarig för Ray White Remuera i Nya Zeeland fyller i, “Adfenix och Engage är extremt kraftfulla verktyg, underbyggt av ett fantastiskt support team och ledande teknologi. Kvalitén på de leads vi har fått genom Engage har varit överlägsen alla andra leverantörer vi har testat”

Som ett svar på rådande COVID-19 pandemin har Adfenix VD, André Hegge, upplevt hur teknologi som förbättrar relationsbyggande blivit mer och mer värdefull i tider där social distansering ofta gäller.

André förklarar, “När begränsningar läggs på hur väl man kan bygga relation med någon i person blir digitala vägar ännu mer värdefulla för att skydda mäklare och mäklarkedjor från skada. Vi känner ett ansvar att göra allt vi kan för att bistå våra kunder med hjälp och guidning genom denna kris och har därför beslutat att vi kommer låta våra nuvarande och nya kunder,  få ta del Engage helt utan kostnad fram till sista september.”

Adfenix grundades 2014 och levererar världsledande digitala marknadsföringslösningar för mäklare. Med hjälp av automatiserad teknologi förenklar vi annars komplexa digitala strategier och gör det möjligt för mäklare att nå en nivå där de är digitalt ledande.

Våra annonslösningar använder avancerad AI teknologi för att identifiera köpare och säljare på sociala medier och oavkortat skicka dem vidare till mäklarens hemsida.
Adfenix används av tusentals mäklare världen över och har hittills annonserat mer än en miljon bostäder.

Med lansering av Engage 2020 står Adfenix positionerat för att bli den mest effektiva marknadsföringslösningen när det kommer till att sätta tillbaka mäklaren som en central del i kundresan.

www.adfenix.com

För mer detaljer kring Engage, kontakta:

Munyaradzi Hoto,
Adfenix marknadschef
munya@adfenix.com
+44 7522341600 / +46 735364194

Discover what ‘Engage’ can do for you.

Our new product suite designed to turn your website into a highly efficient lead generation and qualification engine.

Find out more

Our customers include over 2000 estate companies in 12 countries.

Leif Andersson

Mäklarhuset Göteborg

Adfenix has increased our number of instructions and makes us visible for new sellers while getting more people to our showings. In short, Adfenix is useful on all levels of our work.

Joanne Hughes

Barnard Marcus

It is definitely an instruction winner for me! It has helped me secure higher fees and win more business without a doubt. Adfenix have been great!

Tony Edwards

LJ Hooker Mandurah WA

Great analytics combined with excellent support has ensured it’s become an important part of our marketing mix and resulted in delivering excellent traffic to our listings.

Dan McAlpine

Belle Property Kingston ACT

Adfenix has been very useful to us and our clients are very positive. For a couple of our listings we’ve actually had more than double the amount of inquiries than we got through the portals.

Martin Scott

Barry Plant Mildura VIC

The vendor reports are a fantastic tool, providing yet another opportunity to provide the best possible communication service level for the client.

Carl-Philip Öster

Fastighetbyrån Södermalm

With the help of Adfenix ads, I have seen a clear increase in the number of visitors to my showings and it has also generated more bidders.